50 mensen om trots op te zijn!

We hebben drukke weken achter de rug bij VVD-Leefbaar Uden. Weken die vooral in het teken stonden van het voorbereiden van de kieslijst. Wat een mooie klus was dat! Het is een van de eerste dingen waar je als lijsttrekker echt grip op hebt: de lijst met mensen die onze partij vertegenwoordigen. Samen met de fractie heb ik er dan ook mijn ziel en zaligheid in gelegd. We hebben gespard over de ideale kandidatenlijst, mensen benaderd en heel veel gesprekken gevoerd.

Het samenstellen van een groslijst - zo heet de lijst die de basis vormt voor de kieslijst - is niet iets wat je zomaar even doet. Zeker niet als je er wat van je persoonlijkheid in wilt leggen. Bovendien hadden we een doel: meer jeugd op de lijst. Want wie kunnen ons nu beter vertellen wat de gemeente Uden in de toekomst nodig heeft, dan de jongeren?

Inmiddels is de lijst klaar. En ik ben trots op het resultaat: een gevarieerde lijst met 50 mensen die onze gedachtegang ondersteunen en betrokken zijn bij Uden, Volkel en Odiliapeel. De jongste is 16 jaar, de oudste 77. Op alle fronten is de balans goed. Er is een uitstekende mix van mannen en vrouwen; alle drie de dorpen zijn goed vertegenwoordigd en qua kennis en interesses hebben we een brede basis.

Sommige mensen op de lijst hebben zich op eigen initiatief bij mij gemeld. Een mooi compliment vind ik dat. Maar het mooiste is dat iedereen zijn eigen ideeën en motivatie heeft, gevoed vanuit de drive om Uden, Volkel en Odiliapeel nóg mooier te maken. Ik heb echt genoten van de gesprekken en van de verhalen die ik heb gehoord. Eén ding is zeker: we hebben veel kwaliteit in ons midden. Ik zie het als mijn missie om die maximaal benutten, meer dan we als VVD-Leefbaar Uden ooit gedaan hebben. Bijvoorbeeld door meerdere keren per jaar te klankborden, met de hele groep. Alle 50 mensen maximaal betrokken houden. Dat is mijn doel!

Het bestuur en de kiescommissie stellen op basis van de groslijst de komende weken de definitieve kieslijst vast. Deze presenteren we op 21 november tijdens de algemene ledenvergadering.

Maarten Prinsen
Maarten Prinssen