Home | Programma | Volledig verkiezingsprogramma

Volledig verkiezingsprogramma

Voor u ligt ons verkiezingsprogramma. Dit document bevat niet alleen populaire one-liners die het goed doen in de campagne, maar hier leest tot in detail onze ideeën over Uden, Volkel en Odiliapeel. Wat ons betreft leest u hier de punten waar het college de komende jaren mee aan de slag gaat.

Achtereenvolgens treft u het volgende aan:

• De belangrijkste punten van ons verkiezingsprogramma in een samenvatting.
  • Een uitgebreide verdieping van ons verkiezingsprogramma.

Zo leest u themagewijs onze visie en standpunten. Ons verkiezingsprogramma is interactief tot stand gekomen. In een inspirerende bijeenkomst met onze leden zijn wij gaan kijken wat Uden, Volkel en Odiliapeel nodig hebben. Hier is ons verkiezingsprogramma uit voort gekomen. De ledenvergadering heeft uiteindelijk dit verkiezingsprogramma op 21 november 2017 vastgesteld.

Voor eventuele reacties, vragen of toelichting kunt u uiteraard bij ons terecht: info@vvd-leefbaaruden.nl

Namens de verkiezingsprogrammacommissie,
Maarten Prinssen (lijsttrekker)
Annemarie van Asseldonk (kandidaat nr. 2)

Waar staat VVD-Leefbaar Uden voor?

Het is prachtig wonen in Uden, Volkel en Odiliapeel. We hebben alles binnen onze gemeentegrenzen: mooie wijken, volop voorzieningen, veel banen, een fraai winkelcentrum, schitterende natuur en nog veel meer. Daar zijn we trots op. Maar het kan altijd beter. Want tevreden inwoners is mooi, maar trotse inwoners is veel beter. Gezondheid, plezier, je geld op orde en geluk: daar gaat het om. We hebben niet alles in de hand, maar veel wel. En daar richten we ons op.

Je herkent VVD-Leefbaar Uden aan de inhoud. Maar zeker ook aan de manier waarop we die benaderen. Bij alles wat we doen, nastreven en geloven, willen we:

• Minder regels, minder bureaucratie, eenvoudigere procedures.
  • Betere communicatie met inwoners, bedrijven, verenigingen en instellingen, over alles wat overheid en politiek doen.

Keuzes maken is belangrijk, je kunt als partij niet overál voor staan. Hieronder vind je onze top 3. Drie punten die ons kenmerken en waaraan je ons herkent. Daaronder vind je ons verkiezingsprogramma in vijftien thema’s.

Onze top 3

• Betekenisvolle contacten. Andere mensen ontmoeten is belangrijk. Gewoon thuis in je omgeving met buren en vrienden, je werk, maar ook op de sportclub en tijdens het uitgaan.
  • Zinvol bezig zijn. Werken, een evenement bezoeken, vrijwilligerswerk doen, ondernemen: zinvol bezig zijn geeft voldoening. Wij helpen mensen om zich nuttig te voelen.
  • Regie op je leven. We laten zo veel mogelijk aan mensen en ondernemers zelf over. Zij weten zelf wat ze willen en wat ze kunnen.

Visie

Je hebt hard gewerkt, je maakt je zorgen over je kinderen, je zaak / je werk, je ouders. Het leven is vol en druk, niet alles gaat zoals je wil. Je bent tevreden met wat je wel hebt in je leven. Je ziet nog kansen, je wilt je ontwikkelen en je hebt fijne mensen om je heen. Ondertussen rijdt je naar huis, naar Uden.

Het gevoel wat je krijgt als je over de A50 rijdt en de skyline van Uden ziet. Het moment dat je je straat in rijdt en dat je blij bent dat je weer thuis bent. Dat gevoel daar gaan wij van uit.

VVD-Leefbaar weet dat het leven niet altijd gemakkelijk is. Wij weten dat je soms keuze moet maken die moeilijk zijn. We weten dat je soms keuzes maakt die anders uit pakken dan je bedoeld had. Pakken je keuzes beter uit dan je gedacht had dan mag jij je successen vieren. Pakken je keuzes slechter uit ook dan zijn de consequenties voor jou.

Zo is het ook in de politiek. Wij weten wat we willen voor Uden, we hebben daarnaast ook de realiteit. We kunnen elke euro maar een keer uitgeven. Soms valt alles op zijn plek en gaat het goed, soms is het zuur en weet je dat Udenaren niet tevreden zullen zijn. Het is, wat ons betreft, verantwoord besturen om steeds alles aan te gaan. U mag van ons verwachten dat wij de keuzes die wij maken uit kunnen leggen, ook als ze anders uitpakken dan wij voorzien hadden.

Wij streven er naar geen tevreden Udenaren te hebben en te houden maar wij willen trotse Udenaren. Dat mag u van ons als VVD-Leefbaar Uden verwachten, dat u zich trots zult voelen!