Home | Programma | Volledig verkiezingsprogramma | Uitgaan voor jeugd van 12 tot 18 jaar

Uitgaan voor jeugd van 12 tot 18 jaar

Het ‘stappen’ ontdek je tussen je twaalfde en je achttiende. Helaas kan onze jeugd hiervoor niet in Uden, Volkel en Odiliapeel terecht. Wij maken ons sterk voor meer voorzieningen voor deze doelgroep. Denk aan evenementen, uitgaansmogelijkheden of een compleet nieuw en hip initiatief dat jongeren verbindt. Hierbij geloven wij in samenwerking. Bijvoorbeeld met Compass en andere culturele instellingen.

• Bestaande evenementen worden gestimuleerd of gefaciliteerd om ook een deel van hun programma aan deze doelgroep te besteden.
  • Er wordt actief gezocht naar een ondernemer die wekelijks hippe activiteiten verzorgt voor deze groep. Deze ondernemer wordt gefaciliteerd om dit goed neer te zetten. Wij vinden het als VVD-Leefbaar Uden namelijk moeilijk te verkroppen dat onze jeugd in het weekend op de fiets naar Zeeland, Boekel of elders fietst. Dat moet toch ook in Uden kunnen?
  • VVD-Leefbaar Uden vindt het ook belangrijk dat we oog blijven houden voor de jeugd die het goed doet of die excelleert. Vanuit de liberale visie vinden we niet zozeer dat de gemeente een verantwoordelijkheid heeft in de uitvoering maar wel een taak in de signalering en waar mogelijk het faciliteren van deze groep jongeren.
  • Jongeren die ondernemend willen zijn, zullen daartoe door de gemeente de goede weg gewezen worden, gezien worden en daarmee tot voorbeeld en inspirator van anderen gemaakt worden en soms gefacili­teerd worden.